پایگاه نگارش پروپوزال و پایان نامه و ترجمه تخصصی علوم پزشکی

تحویل سفارشات

نگارش پروپوزال پزشکی

نگارش پروپوزال

از هزینه پروژه خود مطلع شوید
برآورد هزینه

نگارش پایان نامه پزشکی

نگارش پایان نامه

از هزینه پروژه خود مطلع شوید
برآورد هزینه

ترجمه متون پزشکی

ترجمه متون پزشکی

از هزینه پروژه خود مطلع شوید
برآورد هزینه
نگارش پایان نامه پزشکی
نگارش پایان نامه پزشکی به صورت حرفه ای با کمترین هزینه، هر گونه ویراش بعدی به صورت رایگان انجام میشود
کلیک کنید
ترجمه متون پزشکی
تایپ و ترجمه مقالات، متون و کتاب های پزشکی را با ما تجربه کنید
کلیک کنید

چگونه عنوان مقاله را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین مراحل نگارش یک مقاله نوشتن عنوان آن است. یک عنوان مناسب میتواند میزان سرچ مقاله و در نتیجه citation بیشتری در یافت میکنید. برای چاپ مقاله در ژورنال های معنبر احتیاج به عنوان مناسب دارید. در این تاپیک به بررسی ویژگی های عنوان مقاله می پردازیم. چگونه عنوان مقاله را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در نوشتن عنوان مقالات

انواع عنوان ها ی رایج به سه نوع زیر تقسیم می شوند.

  • عنوان های اعلانی: وضعیت یافته های اصلی یا نتیجه گیری (به طور مثال: کاهش اضطراب بیماران کاندید عمل جراحی الکتیو توسط روش موسیقی درمانی )
  • عنوان های توصیفی :توصیف موضوع مقاله بدون آشکار سازی نتیجه گیری اصلی (تاثیر موسیقی درمانی بر میزان اضطراب  بیماران کاندید عمل جراحی الکتیو )
  • عنوان های پرسشی: معرفی موضوع در قالب یک سوال ( آیا موسیقی درمانی بر میزان اضطراب  بیماران کاندید عمل جراحی تاثیر دارد؟)

هر کدام از این سه نوع  در جای خود مفید هستند و شما بایستی بسته به اینکه چه نوع اطلاعاتی میخواهید به مخاطبان انتقال دهید ،نوع عنوان مقاله ی خود را انتخاب نمایید.عنوانین اعلانی به طور کلی در مقالات تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین مقدار اطلاعات را به مخاطبان منتقل می کنند.در واقع این نوع عناوین، نتیجه اصلی مطالعه شمارا هم در خود جای می دهد.عنوانهای پرسشی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و برای مقالات نقد ادبی مناسب اند.اما رایج ترین نوع عنوان مقاله در ژورنالها ،عنوانهای توصیفی هستند. پیشنهاد ما این هست که حتی الامکان از عناوین توصیفی برای مقاله خود استفاده کنید تا در اکسپت مقاله کمتر به مشکل بخورید.

 عنوان مقاله را چگونه تنظیم کنیم ؟

  • دستورالعمل های موجود در کتابچه راهنمای انتشارات انجمن روانشناسی آمریکا (APA) را دنبال کنید.این دفترچه راهنما ، استفاده  از عبارات ساده  ومختصر را در تنظیم عنوان سفارش می کند.علاوه بر این ،دوری از کلماتی که بار معنایی کمی دارند و یا بی معنا هستند را توصیه می کند زیرا این کلمات باعث افزایش طول عنوان و سخت شدن مرتب سازی عنوان می گردد.
  • از نوشتن عنوان های طولانی اجتناب کنید.بهتر است در طول عنوان از بیش از 12 کلمه استفاده نگردد.عنوان های طولانی به سختی در ذهن می مانند و همچنین مقالاتی با عنوان کوتاه تر نسبت به عناوین طولانی بیشتر جستجو و دانلود می شوند.
  • گاهی اوقات شما می توانید برای اضافه کردن اطلاعات زیاد به عنوان مقاله، از دو نقطه (:) استفاده کنید.به طور مثال (Brain activation during perception of face-like stimuli: A fMRI study) 
  • کلمات اختصاری را بدون ذکر نام کامل آن در عنوان مقاله استفاده نکنید.خوانندگانی که با معنای آنها آشنا نیستند ممکن است به سادگی از آن بگذرند  حتی اگر عنوان شما مرتبط با جستجوی انها باشد.
  • استفاده از طنز و جناس در عنوان مقاله باعث می شود شما خوانندگان و مخاطبان بیشتری را به مقاله ی خود جذب کنید.مشکل اینجاست که ممکن است این عبارات (طنز و جناس) توسط خوانندگانی که مقاله به زبان مادریشان نیست و درک نشوند . علاوه بر این اگر شما تصمیم بگیرید به جای کلمات اصلی از عبارات طنز امیز استفاده کنید ، مقاله شما ،احتمالا موقع جستجو کمتر رویت شود. پس اگر مقاله انگلیسی را نگارش می کنید خیلی به فکر عنوان طنزگونه نباشید.
  • نوشتن چند عنوان: سعی کنید چند تا عنوان برای مقاله ی خود بنویسید تا بتوانید با  آنالیز  و ترکیب آنها یک عنوان مناسب تر را انتخاب کنید.این کار باعث می شود تجربه ی شما زیاد شده و گاهی اوقات ،فقط با یک نگاه به چند عنوان ،عنوان بهتر را تشخیص دهید و یا به یک ایده ی جدیدی برسید.
  • همچنین بخوانید: نکات مهم برای درمان دیابت

ویژگی های عنوان مقاله

  1. عنوان باید خاص باشد: 

    عنوان پژوهشی شما باید محدود و خاص باشد. سعی کنید عنوانتان را از مقالات مشابه کپی نکنید.

  2. عنوان باید حاوی متغیرهای اصلی پژوهش باشد:

    یک عنوان مناسب متغییر های اصلی پژوهش را مشمول می شود. این امر به مطرح تر شدن مقاله شما کمک می کند و باعث می شود بیشتر جستجو شوید.

  3. عدم استفاده از فرمول و علائم اختصاری:

    شما نباید در عنوان مقاله از علائم اختصاری همانند MS و یا فرمول‌ها استفاده کنید. علایم اختصاری باید در عنوان به صورت کامل آوره شوند و در اولین جایی از متن که مورد استفاده قرار گرفته‌اند اختصار آن‌ها داخل پرانتز ذکر گردد. بنابراین این عنوان غلط است: “بررسی علایم بیماری MS در بیماران ایرانی” و این عنوان صحیح‌تر است “علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس در بیماران ایرانی”.

  4. عنوان باید کوتاه باشد:

    در انتخاب عنوان مقاله توجه به کوتاه بودن آن ضروری است. معمولاً اگر عنوان پژوهش در حدود ۷ یا ۸ تا ۱۲ کلمه باشد بسیار مناسب است. همچنین عنوان دارای بیش از ۲۰ کلمه ضعیف به شمار می‌آید:

  • عنوان بسیار کوتاه: پوسیدگی دندان کودکان.
  • عنوان بسیار بلند: اثرات تغذیه نامناسب، فرهنگ مسواک نزدن، استفاده از نخ دندان و آموزش‌های نامناسب والدین بر پوسیدگی دندان‌های شیری کودکان مدارس ابتدایی!
  • عنوان استاندارد: عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر پوسیدگی دندان کودکان.
  1. عنوان باید روشن و بدون ابهام باشد و همچنین جذابیت داشته باشد.
  2. اجتناب از آوردن کلمات اضافی:
    آوردن کلماتی که هیچ کمکی در فهم عنوان ندارند در ابتدای هنوان مناسب نیست. برای مثال کلمات “بررسی، مقایسه، مطالعه‌ای در زمینه، پژوهی در حیطه و …” در ابتدای عنوان اضافی هستند و حذف آن‌ها بهتر است. به این دو مثال توجه کنید: “بررسی اثربخشی درمان با داروی هالوپریدوال در بهبود علایم شناختی بیماران اسکیزوفرنیک” و عنوان دوم” اثر هالوپریدول در بهبود علایم شناختی بیماران اسکیزوفرنیک”. عنوان دوم به دلیل عدم استفاده از “بررسی اثربخشی” صحیح تر است.
  3. زمان و مکان مطالعه: 
    اگر پژوهشی شما از نوع توصیفی است زمان و مکان مطالعه آورده می‌شود ولی برای سایر انواع پژوهش این کار ضرورتی ندارد. برای مثال اگر می‌خواهید میزان شیوع یک بیماری یا آگاهی مردم را مطالعه کنید مکان و زمان آورده شود. مثال صحیح: “میزان شیوع بیماری دیابت در میان روستائیان شهر تهران در سال ۱۳۹۳″.  مثال غلط: “اثربخشی درمان دارویی بر بهبود کارکرد کلیه در بیماران شهر تهران در سال ۱۳۹۳″.

پایگاه ترنس مد یک پایگاه تحقیقاتی با تجربه کافی جهت انجام امور پژوهشی دانشجویان رشته های علوم پزشکی می باشد. کادر محققین ما تجربه شخصی طولانی مدت در این زمینه داشته اند. با مراجعه به قسمت برآورد هزینه از هزینه و مدت زمان انجام پروژه خود آگاه شوید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *